Jak velmi snadno postavit velmi úpspěšný web lokálního profesionála

Jak velmi snadno postavit velmi úpspěšný web lokálního profesionála

18. 10. 2024 | Ing. Tomáš Hojgr, MBA | majitel

Lokální profesionál je odborník, působící v geografickém regionu. Město, kraj, ... Za příklad si vezměme lokálního lektora angličtiny z Ostravy.

Začněme tím, že identifikujeme, kdo jsou potenciální klienti:

1) Definice cílové skupiny

 

  1. Studenti (vysokoškoláci, středoškoláci připravující se na zkoušky, jako je maturita nebo Cambridge zkoušky).
  2. Profesionálové (lidé, kteří potřebují angličtinu pro kariérní růst, jako manažeři, IT specialisté nebo zaměstnanci v mezinárodních firmách).
  3. Rodiče (kteří hledají lektora pro své děti).
  4. Starší dospělí (kteří mají zájem naučit se angličtinu pro cestování nebo osobní rozvoj).

 

Je potřeba prozkoumat, kde se cílová skupina vyskytuje.

2) Průzkum lokálního trhu

 

  • Sociální sítě: Lokální Facebook skupiny, LinkedIn nebo Instagram mohou být ideálním místem k hledání lidí, kteří mají zájem o výuku angličtiny.
  • Místní komunity: Školy, univerzity, coworkingová centra nebo jazykové školy mohou být zdrojem potenciálních klientů. Lze kontaktovat tyto instituce a nabídnout jim spolupráci.
  • Online průzkumy: Pokud už existují nějací sledující nebo komunita, lze spustit dotazník a lépe pochopit potřeby své cílové skupiny.

 

3) Analýza konkurence

Dobrým nápadem je se podívat na to, jak jsou propagovaní jiní lektoři angličtiny ve stejném regionu ale i v jiných regionech. Jak oslovují své klienty a jaké marketingové strategie používají? Lze se inspirovat jejich postupy nebo se zaměřit na nedostatky, které oni nezohlednili.

4) Komunikační kanály

 

  • Google My Business: je skvělý nástroj pro zvýšení viditelnosti v místním vyhledávání.
  • Firmy.cz
  • Sociální média: Mít profil na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram nebo LinkedIn, a pravidelně sdílet užitečné tipy, úspěšné příběhy nebo příklady výuky.
  • SEO optimalizace: Webová stránka lektora je optimalizovaná pro místní SEO (např. „angličtina pro děti Praha“ nebo „soukromý lektor angličtiny Brno“).
  • Na google a seznamu najít, podle klíčových slov, která zřejmě použijí potenciální klienti, svou konkurenci. A kde je konkurence, tam se pokusit mít odkaz taky. Občas to bude placené. Občas za provizi. Občas zadarmo. Všude chci být, pokud mě to nezruinuje.
  • Požádat rodinu a kamarády, aby na mě upozornili na svých profilech, ve svých postech.
  • Najít stránku, kde lze přidat recenzi. Na google, firmy, seznam, kdekoliv. A ten odkaz, kde stačí vyplnit text a odeslat jej, poslat mezi přátele a rodinu a požádat je o kladnou recenzi. To hodně nastartuje důvěryhodnost.

 

5) Dlouhodobý sběr referencí a zpětné vazby

Doporučení od spokojených klientů mohou být mocným nástrojem při budování důvěry. Na webu i na sociálních sítích je užitečné sdílet příběhy a recenze od bývalých studentů.

Už Baťa razil heslo, které se dnes dá volně modifikovat:" Jste-li nespokojeni, řekněte to nám, abychom se mohli zlepšit. Jste-li spokojeni, dejte nám recenzi:) A o zpětnou vazbu, i o recenze, je potřeba si aktivně říkat. Pravidelně, dlouhodobě.

O Autorovi: Ing. Tomáš Hojgr, MBA

Ing. Tomáš Hojgr, MBA

Podnikám od roku 2001 a celou dobu se věnuji tvorbě eshopů a jejich propagaci. Studoval jsem informatiku, podnikání, marketing, a baví mě pracovat na projektech, kde se technologie prolíná s obchodem. Mám rád čundry, četbu, technologii, cestování, offroady, motorky a víkendy trávím obvykle na chalupě v Nízkém Jeseníku, poblíž Libavé.

Facebook Twitter LinkedIn Google+