PPC slovníček pojmů
25. 7. 2024 | Zuzana Šestáková
Analýza klíčových slov
Tento proces spočívá ve zkoumání slov a frází, které lidé používají při vyhledávání informací na internetu. Cílem je identifikovat klíčová slova relevantní pro danou oblast nebo téma a poté je využít k optimalizaci obsahu a online kampaní. Pomocí analýzy klíčových slov mohou marketéři lépe porozumět chování své cílové skupiny a efektivněji oslovit potenciální zákazníky
Banner
Je grafická forma internetové reklamy. Bannery jsou fajn k budování povědomí o značce.
Brand
Je to taková obchodní značka, která má vlastní identitu a která je schopná být prezentována i bez výrobku. Pokud je značka brandem, spotřebitel si ji dokáže automaticky spojit s určitým produktem. K tomu, aby se stala obchodní značka brandem, je třeba značku budovat, provádět tzv. branding.
Cookies
malé textové soubory obsahující informace (písmena a číslice), které se ukládají do vašeho zařízení při návštěvě konkrétní webové stránky. Jsou užitečné především proto, že umožňují webovým stránkám rozeznat webový prohlížeč, zařízení atd., které uživatel používá.
CPA (Cost Per Acquisition)
Cena za akvizici (konverzi), kolik zaplatíte za jednu konverzi.
CPC (Cost Per Click)
Cena za proklik. Platba za kliknutí na reklamu. V případě kampaní s nabídkou CPC nastavíte maximální cenu za proklik (max. CPC), což je nejvyšší částka, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí na reklamu.
CPM (Cost Per Mille) nebo CPT (Cost Per Thousand)
Cena za tisíc zobrazení reklamy. Typické pro display a bannerové formáty.
CPV (Cost Per View)
Cena za zhlédnutí reklamy. Typické pro videoreklamu.
CTA (call to action)
Výzva k akci. Např. „vyberte si“, „objednejte“, „zjistěte více“
CTR
Click-Through Rate (míra prokliku) - počet zobrazení vydělíme počtem prokliků a * 100
Klíčové slovo
Jsou slova nebo sousloví popisující produkt či službu, jejichž výběrem je určeno, kdy a kde se vaše reklama bude zobrazovat. Výběrem relevantních klíčových slov pro PPC kampaň můžete oslovit skutečně zainteresované uživatele, kteří se s větší pravděpodobností promění ve vaše zákazníky.
Konverze
Nastává, když někdo klikne na vaši reklamu a následně vykoná akci, kterou jste určili jako cílovoz pro svou firmu. To může být online nákup, telefonát z mobilního telefonu, odběr newsletteru, vyplnění kontaktního formuláře atd.
Landing page
Je stránka s účelem dosáhnout, co nejvyššího konverzního poměru. Její úkol je přimět, co nejvíce zákazníků k jedné konkrétní akci.
Newsletter
Forma e-mailového nebo tištěného přehledu novinek či slev pro zákazníky. Nejčastěji zasílaná pravidelnými e-maily.
PNO
Podíl nákladů na obratu. U klientů to je hlavní ukazatel (náklady/příjmy). Přesný opak ROAS. Čím vyšší tím horší.
PPC (Pay Per Click)
Doslova znamená platba za proklik. Jedná se o druh online reklamy, kde inzerent platí pouze za proklik inzerátu/banneru, nikoli za jeho zobrazení.
Proklik
Kliknutí na reklamní odkaz, které uživatele dovede na cílovou stránku.
Remarketing
Efektivní opakovaný marketing, který umožní cíleně zobrazovat reklamy lidem, kteří již v minulosti navštívili vaše webové stránky. Jednoduše řečeno je remarketing cílená reklama na ty, kteří již navštívili váš web.
ROAS
návratnost prostředků vložených do reklam (příjmy/náklady). Čím vyšší tím lepší.
Bounce rate - okamžité opuštění uživatele z reklamy
SEO
Zkratku, kterou zná snad každý copywriter, volně přeloženo optimalizace pro vyhledávače. Hlavním cílem SEO je, aby se určitá internetová stránka zobrazovala v předních příčkách vyhledávačů.
Zobrazení
Tato hodnota udává, jak často se vaše reklama zobrazuje. Zobrazení se započítá pokaždé, když se reklama zobrazí na stránce s výsledky vyhledávání nebo na jiném webu v reklamní síti.