Případová studie: Eshop s Pohodou a produkty s mnoha variantami

Případová studie: Eshop s Pohodou a produkty s mnoha variantami

28. 1. 2015 | Ing. Tomáš Hojgr, MBA | majitel

 

Výchozí situace

Eshop prodávající nábytek by se rád napojil na Pohodu.

Typický produkt je kancelářská židle, která má několik možností provedení sedáku, opěráku, hlavové opěrky, područek, nosného kříže, koleček a příslušenství (např. věšák).

Problém k řešení

Sedák může být látkový, kožený, koženkový. Každé z těchto provedení asi v 25-ti barvách. Obdobně opěrák, područky, hlavová opěrka.

Nosný kříž může být kovový černá, kovový nerez, nebo poplastovný v různých barvách.

Kolečka mohou být na koberec, na tvrdou podlahu, černá či stříbrná, nebo plastová v mnoha barevných variantách. Anebo mohou být místo koleček pouze kluzáky, opět černé, stříbrné, nebo plastové v mnoha barevných variantách.

Každá taková židle může být díky kombinatorice v tolika kombinacích variant, že vložit všechny myslitelné varianty do Pohody by bylo pracné a zbytečné. Navíc je takových židlí v nabídce mnoho.

Pohoda by byla zahlcená, obsluha zmatená a dělala by mnoho chyb, díky přehlédnutí se v některém z parametrů.

Řešení

Na tomto eshopu se produkty navádějí přes eshop. Obsluha nový produkt vloží do eshopu a ten jej vyexportuje do Pohody.

U produktů s mnoha variantami export do Pohody proběhne až ve chvíli, kdy na daný produkt přijde objednávka.
Do Pohody se vyexportuje přesně ta kombinace variant dané židle, kterou si v tu chvíli zákazník objednal.

Pokud eshop potřebuje nakoupit něco na sklad bez předchozí objednávky zákazníkem, tak takový produkt vloží do eshopu a konkrétní kombinaci variant nechá poslat do Pohody okamžitě. Aby ji mohl naskladnit.

Výsledek

Pohoda není zahlcená, protože jsou v ní pouze smysluplná data.

Obsluha není zmatená, protože v Pohodě vidí jen ty produkty, které byly právě objednány. Místo 25tis. kombinací jich má od každé židle Pohoda jen několik jednotek. A to těch, které zákazníci skutečně objednávají.

Je to přehledné, jasné, smysluplné, rychlé, spolehlivé.

 

O Autorovi: Ing. Tomáš Hojgr, MBA

Ing. Tomáš Hojgr, MBA

Podnikám od roku 2001 a celou dobu se věnuji tvorbě eshopů a jejich propagaci. Studoval jsem informatiku, podnikání, marketing, a baví mě pracovat na projektech, kde se technologie prolíná s obchodem. Mám rád čundry, četbu, technologii, cestování, offroady, motorky a víkendy trávím obvykle na chalupě v Nízkém Jeseníku, poblíž Libavé.

Facebook Twitter LinkedIn Google+