Případová studie: Eshop s Pohodou a produkty s mnoha variantami
28. 1. 2015 | Ing. Tomáš Hojgr, MBA | majitel
Výchozí situace
Eshop prodávající nábytek by se rád napojil na Pohodu.
Typický produkt je kancelářská židle, která má několik možností provedení sedáku, opěráku, hlavové opěrky, područek, nosného kříže, koleček a příslušenství (např. věšák).
Problém k řešení
Sedák může být látkový, kožený, koženkový. Každé z těchto provedení asi v 25-ti barvách. Obdobně opěrák, područky, hlavová opěrka.
Nosný kříž může být kovový černá, kovový nerez, nebo poplastovný v různých barvách.
Kolečka mohou být na koberec, na tvrdou podlahu, černá či stříbrná, nebo plastová v mnoha barevných variantách. Anebo mohou být místo koleček pouze kluzáky, opět černé, stříbrné, nebo plastové v mnoha barevných variantách.
Každá taková židle může být díky kombinatorice v tolika kombinacích variant, že vložit všechny myslitelné varianty do Pohody by bylo pracné a zbytečné. Navíc je takových židlí v nabídce mnoho.
Pohoda by byla zahlcená, obsluha zmatená a dělala by mnoho chyb, díky přehlédnutí se v některém z parametrů.
Řešení
Na tomto eshopu se produkty navádějí přes eshop. Obsluha nový produkt vloží do eshopu a ten jej vyexportuje do Pohody.
U produktů s mnoha variantami export do Pohody proběhne až ve chvíli, kdy na daný produkt přijde objednávka.
Do Pohody se vyexportuje přesně ta kombinace variant dané židle, kterou si v tu chvíli zákazník objednal.
Pokud eshop potřebuje nakoupit něco na sklad bez předchozí objednávky zákazníkem, tak takový produkt vloží do eshopu a konkrétní kombinaci variant nechá poslat do Pohody okamžitě. Aby ji mohl naskladnit.
Výsledek
Pohoda není zahlcená, protože jsou v ní pouze smysluplná data.
Obsluha není zmatená, protože v Pohodě vidí jen ty produkty, které byly právě objednány. Místo 25tis. kombinací jich má od každé židle Pohoda jen několik jednotek. A to těch, které zákazníci skutečně objednávají.
Je to přehledné, jasné, smysluplné, rychlé, spolehlivé.