Pohoda
POHODA je komplexní účetní a ekonomický software pro malé, střední a větší firmy z řad fyzických i právnických osob. Umožňuje vést účetnictví i daňovou evidenci a vyhoví plátcům i neplátcům DPH.
U eshopů je velmi oblíbený, rozšířený, snadno se napojuje a je léty prověřený.
Náš eshopový systém je certifikovaný společností STORMWARE s.r.o.
Řešení spolupracující se systémem Pohoda
Výrobcem ekonomického systému POHODA je společnost STORMWARE s.r.o.
RELIGIS diskutuje o možnostech propojení eshopu a Pohody. Máme s tím 11 let zkušeností a mezi eshopem a Pohodou umíme propojit téměř cokoliv.
Případové studie napojení eshopu na Pohodu
Jednoduchá možnost ručního exportu dat z eshopu pro Pohodu, aby mohla data zpracovat účetní.
Snížili jsme náklady na účetnictví o 50% díky automatickému párování plateb od přepravců pro Pohodu
Eshop napojený na Pohodu umí pracovat s několika sklady, prodejnami i více účetními jednotkami.
Máte v eshopu složité produkty, třeba nábytek s mnoha variantami? I ten lze na Pohodu napojit bez potíží.
Typický eshop napojený na Pohodu přenáší zásoby a objednávky každých 5 minut.
Provoz Pohody v cloudu je nejlevnější řešení, velmi bezpečné, stabilní a rozšiřitelné. Přesto jej firmy zatím využívají málo.
Co je Pohoda?
Pohoda je moderní informační systém vysoce užitečný nejen pro eshop. Představuje maximální zjednodušení práce a přináší řadu dalších výhod.
Proč mít eshop propojený s Pohodou?
Výhody, které Pohoda přináší:
-
Úspora času
Ruční přepisování zabere spoustu času a to vás stojí mzdu vašeho zaměstnance. Napojení na Pohodu vám tuto časovou i finanční investici ušetří. -
Spolehlivost a přesnost
Při ručním přepisování vznikají překlepy a chyby z únavy a nepozornosti. Pohoda nezná chyby. Pracuje spolehlivě a naprosto přesně. -
Vždy aktuální informace – velmi rychle
Pokud stav skladu evidujete v Pohodě, je automatické napojení jediná možnost, jak na eshopu zobrazit aktuální stav skladu. Viditelnost skladových zásob láká ke koupi a zvyšuje konverzní poměr. Ve výsledku přinese více objednávek.
Proč si k eshopu pořídit Pohodu?
Pohoda je moderní informační systém s mimořádnými vlastnostmi:
-
Je dostatečně jednoduchý na obsluhu, takže se jej rychle naučíte vy i vaši kolegové.
-
Obsahuje všechny funkce, které potřebujete pro provoz eshopu či kamenné prodejny.
-
Spolehlivě komunikuje s eshopem (stav skladu, ceny, objednávky, faktury, adresář zákazníků, … cokoli si budete přát). A to vše přenáší automaticky.
Co lze napojit?
Objednávky
Objednávky, stavy objednávek, informování zákazníka o stavu objednávek prostřednictvím emailu či SMS (přijatá, expedovaná, atp.), napojení na CRM (evidenci komunikace se zákazníky)
Faktury
Odesílání faktur zákazníkům automaticky v PDF emailem, informace o úhradě faktur, automat na hlídání splatnosti faktur, který sám rozesílá upomínky, popř. páruje příchozí platby.
Napojení může být obousměrné. Pokud se faktury vystavují v eshopu, pak se přenášejí do Pohody tak, jak je eshop vytvořil. Nebo se faktury vystavují v Pohodě a pak se na eshop přenáší (například proto, aby si je mohli zákazníci stáhnout ze svého účtu na eshopu). Napojení může probíhat pravidelně samo, po stisku tlačítka nebo se faktury přenesou např. jednou za měsíc hromadně (najednou).
Sklady
Stahování stavů skladových zásob do eshopu a jejich pravidelná aktualizace. Stavy skladů a dostupnost produktů, zveřejněné na eshopu se poté mohou měnit automaticky, podle aktuálního stavu. Aktuální dostupnost se pak může promítnout i v exportech do zbožových vyhledávačů.
Produkty
Prvotní propojení po instalaci eshopu/Pohody: Pokud máte v eshopu produkty, systém je umí přenést do Pohody. Pokud máte produkty v Pohodě, systém je umí přenést do eshopu. Pokud máte něco tam a něco tam, systém to umí propojit a nechat vás vybrat, co se kam má přenést.
Po prvotní instalaci už propojení běží samo. Určíte si, zda budete primárně pracovat v Pohodě, nebo v eshopu. To druhé se bude synchronizovat samo, takže Pohoda i eshop budou vždy aktuální.
Přenášet se umí všechny položky, které Pohoda zná: obrázky, názvy, popisy, ceny, stavy skladu, atp.
Adresář zákazníků
Jméno firmy, kontaktní osoby, pobočky, dodací adresa, fakturační adresa, telefonní čísla, emailové adresy, IČ, DIČ, cenová skupina zákazníka.
Ostatní doklady
Pohoda umí importovat/exportovat téměř jakoukoliv informaci, kterou byste do ní uměli zadat ručně. Je v propojení velmi flexibilní, dobře dokumentovaná, spolehlivá.
Umí přenášet i výdejky, příjemky, nabídky, poptávky, pokladní doklady, prodejky, zakázky, interní doklady, převodky. Předkontace, členění skladů, volitelné parametry, účetní deník, a další.
Typy propojení
Server u klienta
Standardním napojením je napojení eshopu na počítač v kanceláři klienta, kterému se říká server. Tento server u klienta běží nonstop a automaticky komunikuje s eshopem. Počítač nemusí být nijak zvlášť výkonný – propojení s eshopem není výpočetně náročné.
Pracovní počítač u klienta
Komunikace eshopu a Pohody probíhá pouze a jen tehdy, má-li klient počítač zapnutý. Po zapnutí se přenesou všechna dosud nepřenesená data. V praxi to vypadá následovně: V pátek odpoledne vypnete počítač. V pondělí ráno jej zapnete a v té chvíli se Vám přenesou do počítače nové objednávky za pátek, sobotu i neděli, a s nimi i veškerá další data, která jsou propojená a mají se přenést.
V počítači může být buď naplánovaná úloha, takže se komunikace eshopu a Pohody děje automaticky, když je počítač zapnutý. Nebo komunikace nastane jen tehdy, když si to přejete. Stisknete ikonu, čímž se komunikace spustí. Oba přístupy lze kombinovat.
Notebook klienta
Je to stejné, jako u pracovního počítače. Rozdíl je v tom, že s notebookem většinou cestujete, připojujete se z domu, z práce, v kavárně. Pokaždé jste tedy k internetu připojeni jinak a máte jinou IP adresu, takže váš počítač by se na eshop nedostal a komunikace by probíhat nemohla.
Proto pro Vás máme variantu napojení, u níž nezáleží na tom, zda máte či nemáte veřejnou IP adresu, nebo jestli se připojujete pokaždé odjinud. Komunikace bude probíhat a s touto variantou počítá.
Emailové přílohy
Nejmenší varianta napojení, která umí pouze to, že Vám každou objednávku pošle emailem. V emailu je příloha .xpi, kterou si uložíte na disk, a když na ni poklepete, Pohoda si z přílohy naimportuje tuto konkrétní objednávku.
Nejoblíbenější použití propojení eshopu a Pohody
-
Export faktur pro účetní
Vše se eviduje v eshopu. Od přijetí objednávky, evidence skladu, až po expedici a automatické vystavení faktury. Jednou měsíčně si v eshopu jedním tlačítkem stáhnete všechny faktury a emailem je pošlete své účetní. Ta si je z emailu jedním kliknutím nahraje do své Pohody. Účetní ušetří čas s ručním přepisováním vystavených faktur a za to vám zpracuje účetnictví levněji. Navíc máte jistotu, že je vše přeneseno přesně a bez chyb. -
Fakturace v Pohodě
Eshop slouží k přijímání objednávek. Každá objednávka se automaticky vyexportuje do Pohody, kde se s ní dál pracuje. Vyskladní se zboží, vytvoří faktura. Informace o změně stavu skladu se ihned promítne na eshopu a faktura je odeslána zákazníkovi emailem. Úhradu faktur hlídá automat (vhodné pro velkoobchod), u maloobchodu čeká, až zákazník zboží uhradí. Teprve poté fakturu odešle. -
Export objednávek bez napojení na sklad
Každá přijatá objednávka se vyexportuje do Pohody, kde se s položkami objednávky pracuje jako s textovou položkou. Není tedy navázaná na sklad.